Seneste nyt

Nyhedsbrev - 12.03.2022

Nyt fra din klub

Revideret hul-index på 18 hulsbanen
Der er gået en årrække siden 18 huls banens index på hullerne er revideret, og vi har nu tilstrækkeligt statistisk materiale til, at bestyrelsen har kunnet foretage en sådan revision.
For at få det mest retvisende billede har vi trukket de scorekort, der er lagt ind på GolfBox, ud og lavet en hulstatistik på disse. Herved får vi både lav-, middel- og højhandicapperes præstationer på de forskellige huller. Og gennemsnittet heraf giver de nye index.
Banens hul-index har tidligere været delt op i ulige index på for-ni og lige index på bag-ni, men med den ny fremgangsmåde får vi både ulige og lige på både for-ni og bag-ni - og hullernes sværhedsgrad bliver mere retfærdigt fordelt. Et system, der efterhånden bliver brugt i en del klubber.
Det nye index træder i kraft samtidig med åbningen af 18 huls banen her om kort tid.
Indexet vil fremgå af scorekortet.
Indexet berører ikke den enkelte spillers handicap, da der ikke er ændret på Slope og Course Rating.

Kørsel på 18 hulsbanen
Som de fleste nok har hørt lidt om, er der fra nytår forbud mod kørsel på 18 hulsbanen med 2-hjulet golfscooter.
3 af vore egne medlemmer har dog fået dispensation til fortsat kørsel med deres scootere.
Der vil ikke fremadrettet blive givet yderligere dispensationer.

For vore egne medlemmer er det fortsat gratis at køre med egen 3-4 hjulet scooter/golfbil.

Greenfeegæster, som medbringer egen 3-4 hjulet Golfscooter/Golfbil, skal fremover betale en afgift på 100,00 kr. for kørsel på 18 hulsbanen.

Greenkeeper-info
Som det er typisk for marts, har vi stadig en del nattefrost, og på trods af pæne temperaturer i dagtimerne er der mange steder på banen, som ikke tør op. Der er nu både flag på vintergreens og almindelige greens. Det forventes derfor, at medlemmerne selv kan vurdere om, der er frost i jorden eller ej. Ved rim og frost spilles til vintergreen.
Lige så snart det er muligt, åbner vi for alle 18 huller. (Forventer fredag d.18. marts).

Vi har mange projekter/forbedringer klar for banen til denne sæson.
Vi er i denne uge gået i gang med at etablere/renovere 7 teesteder.
Vi har nogle teesteder, som er blevet meget ujævne i løbet af årene. De bliver nu bygget op på ny, og et nyt græstæppe rulles ud, så de hurtigt bliver spilbare.
Vi er også i gang med at fylde sand i bunkers. De får alle et nyt lag, så de bliver ens til åbningsmatchen.

Som i nok har bemærket, er der etableret beplantninger langs Tandrupvej. Der vil også snart blive plantet langs hul 13 og langs Hvorvarpvej.
Det er HedeDanmark som står for beplantningerne.

”Ad Hockerne”, vores faste onsdagshold, har været i gang på banen det meste af vinteren med at fjerne grene og blade samt udført andre forefaldende opgaver.
De har blandt andet ryddet op bag hul 9, så der kan plantes i bunden af skoven. Hvis man har nogle rododendroner, som man kan undvære, modtager vi dem gerne. Tanken er at etablere en grøn, blomstrende bund inde i skoven.
Sidst, men ikke mindst, er vi ved at få fabrikeret nye teestedsskilte til 18 hulsbanen. Det er en stor og bekostelig opgave, som vil tage tid. Sæsonen vil starte ud med de gamle teestedsskilte, og så vil der løbende blive skiftet til nye.
De nye skilte er lavet af egetræ, som vil passe godt ind i naturen på banen og afløse de grønne stålskilte, som vi har haft, fra banen blev bygget.

Velfortjent pause til de frivillige

Mandskabet, alle de frivillige og hele maskinparken er klar, så når der kommer noget varme i jorden og væksten i græsset kommer i gang, vil vi hurtigt få banen op og stå.
Vi glæder os til en forhåbentlig god og lang sæson, hvor vi vil gøre vores bedste for at levere så god en bane så muligt.

Sten Hansen
Chefgreenkeeper, Aars Golfklub

Nyt fra Træner og Aars Proshop
Træningsbanen
Den 1. april bliver boldautomaten og boldopsamleren igen taget i brug. Der er købt nye træningsbolde. Så kom ud og giv dig selv en god start på sæsonen.

Proshoppen er ved at blive fyldt op med nye varer. I år kommer shoppen til at føre disse  udstyrsmærker:

• TaylorMade
  • Ping
  • Cobra
  • Srixon
  • Cleveland
  • XXIO
  • Odyssey

Shoppen har demoudstyr, så der vil altid være mulighed for at teste og blive fittet til udstyret.

Sketchers golfsko er en nyhed i shoppen.
De kommer både i en sommer- og en vandtæt helårsmodel.

Allan Høgh
Golf Professional

o-o-o-o-o

Skal vi ikke slutte af med et citat fra golflegenden Seve Ballesteros:
”Jeg kunne godt tænke mig, at fairways var noget smallere. Så skulle alle prøve at spille fra roughen – og ikke kun mig!”

God sæson til jer alle!

Birte

Nyhedsbrev i Aars Golfklub

Ønsker du at følge med i hvad der sker i Aars Golfklub?
Tilmeld dig nedenfor.